Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/9985
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Нетлюх, Юлія Андріївна | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-27T08:41:57Z | - |
dc.date.available | 2021-05-27T08:41:57Z | - |
dc.date.issued | 2018 | - |
dc.identifier.citation | Нетлюх Ю. А. Текст як танець у каприччо «Принцеса Брамбіла» Е. Т. А. Гофмана // Султанівські читання: зб. статей. Івано-Франківськ, 2018. № 7. С. 146–156. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/9985 | - |
dc.description.abstract | Стаття присвячена аналізу каприччо «Принцеса Брамбіла» («Prinzessin Brambilla», 1820) видатного німецького письменника-романтика Eрнста Теодора Амадея Гофмана як переконливого прикладу інтермедіальної поетики. Метою є проаналізувати роль зображеного танцю в концепції даного твору, в якому мистецтво і життя постають як такі, що пронизують і підсилюють одне одного. Дослідницька методика.У студії використано феноменологічний тагерменевтичний підходи до розуміння літературного твору, метод ретельного прочитання, який дозволив виокремити авторську концепцію, втілену у виборі головних героїв, у жанрових характеристиках, у способі нарації, в оригінальній композиційній структурі каприччо, в інтертекстуальних зв’язках. Мистецтвознавчий аспект розкривається із залученням інтермедіальноїметодики.Результати.У статті проаналізовано роль зображеного танцю в концепції каприччо. Встановлено, що текст налаштований на особливу оптику сприйняття зображених героїв в атмосфері карнавалу. Тож оповідання отримує свій ритм і внутрішню напругу від мультиперспективності своїх персонажів. Головна ідея «Принцеси Брамбіли» полягає у постійному мерехтливому русі поміж різними полюсами, що підтримується концепцією сміху й увиразнюється метафорою танцю. Динамізм гофманівського зображення повноцінно втілено в описі танцю. Особливу увагу звернено на лексику тематичного поля «танцювати», лексичні одиниці, а також синтаксичні конструкції для візуалізації ритму танцю, який надає висловам власної динаміки. Подібне зображення дає змогу вважати його дослівною передачею руху, а сам текст –танцем.Наукова новизна.Тема, запропонована для дослідження каприччо «Принцеса Брамбіла»,становить цілком неохоплений дослідницьким інтересом матеріал. Ця літературознавча лакуна залишається однією з найменш досліджуваних та становить актуальний дослідницький матеріал з огляду на особливий вектор проблематики.Практичне значення. Стаття може бути використана для поглибленого вивчення творчості Eрнста Теодора Амадея Гофмана. Наукові результати дослідження можуть стати основою для написання курсових і дипломних робіт. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Симфонія форте | uk_UA |
dc.subject | естетика Е.-Т.-А.Гофмана | uk_UA |
dc.subject | танець | uk_UA |
dc.subject | танець як категорія руху | uk_UA |
dc.subject | мова танцю | uk_UA |
dc.subject | ритм | uk_UA |
dc.subject | візуалізація ритму танцю | uk_UA |
dc.title | Текст як танець у каприччо «Принцеса Брамбіла» Е. Т. А. Гофмана | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 7 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
627-Article Text-1234-1-10-20191019.pdf | 665.43 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.