Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/9961
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сліпушко, Оксана Миколаївна | - |
dc.contributor.author | Лісовська, Ольга Сергіївна | - |
dc.date.accessioned | 2021-05-20T12:02:08Z | - |
dc.date.available | 2021-05-20T12:02:08Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Сліпушко О. М., Лісовська О. С. Художні інтерпретації національної ідентичності письменниками «католицької Русі» доби українського Ренесансу // Султанівські читання: зб. статей. Івано-Франківськ, 2019. № 8. С. 75–83. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/9961 | - |
dc.description.abstract | Мета.Стаття присвячена дослідженню специфіки художніх інтерпретацій національної ідентичності письменниками «католицької Русі» доби українського Ренесансу, виокремленню характерних рис, які дають підстави кваліфікувати їх творчість як таку, в якій послідовно наголошується на українській національній ідентичності. Дослідницька методика.У дослідженні використано синтетичну наукову методологію, основану на різних методах інтерпретації фактів і текстів, зокрема порівняльно-історичного, філологічного, історико-літературного, культурно-історичного. Результати.Творчість письменників «католицької Русі» доби українського Ренесансу, зокрема Павла Русина з Кросна, Григорія Чуй Русина з Самбора, Симона Симоніда, Йосипа Верещинського, Мартина Пашковського, Георгія Тичинського Рутенця, Івана Туробінського Рутенця, Себастіяна Кленовича, Станіслава Оріховського, Івана Домбровського та ін. репрезентує систематичне підкреслення ними свого «руського» (українського) по-ходження. Важливим аргументом на користь їх української самоідентифікації є акцентування уваги на українській національній тематиці, актуалізація історичних подій у тогочасному суспільно-культурному просторі. Це була література, створена на межі двох культур і літератур –української та польської. Наукова новизна. У роботі вперше в історії української літературної медієвістики виокремлено специфіку художніх інтерпретацій національної ідентичності у творчості представників «католицької Русі», акцен-товано увагу на їх ідентифікаціїз українським походженням і світоглядом, що виявляється у зверненні до національної історії, тлумаченні фактів культурно-суспільного простору доби Відродження, додаванні до свого імені прикладки Русин, Рутенець, Роксоланин на означення української ідентичності. Практичне значення.Матеріал дослідження може бути використаний для подальшого вивчення літератури україн-ського Ренесансу, зокрема представників «католицької Русі», осмислення їх національної ідентифікації, студій над українсько-польським художнім контекстом кін. ХV –поч. ХVІІ ст. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Симфонія форте | uk_UA |
dc.subject | український літературний Ренесанс | uk_UA |
dc.subject | Відродження | uk_UA |
dc.subject | «католицька Русь» | uk_UA |
dc.subject | національна ідентичність | uk_UA |
dc.subject | художні інтерпретації | uk_UA |
dc.subject | українсько-польський літературний контекст | uk_UA |
dc.title | Художні інтерпретації національної ідентичності письменниками «католицької Русі» доби українського Ренесансу | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 8 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
342-Article Text-666-1-10-20190705.pdf | 338.51 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.