Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/9692
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Голод, Роман Богданович | - |
dc.date.accessioned | 2021-04-20T13:07:11Z | - |
dc.date.available | 2021-04-20T13:07:11Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Голод Р. Б. Мерехтлива філософія імпресіонізму / Р. Б. Голод // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2020. - Т. 7. - № 2. - С. 77-84. | uk_UA |
dc.identifier.other | 10.15330/jpnu.7.2.77-84 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/9692 | - |
dc.description.abstract | Статтю присвячено вивченню світоглядно-філософського базису імпресіонізму як літературного напряму. З’ясовуються причини труднощів, які виникають у процесі ідентифікації літературних творів як імпресіоністичних. Їх декілька: типологічна спорідненість літературного імпресіонізму з малярським і музичним видами мистецтва; перехідний характер напряму від реалістичного до модерністського типу творчості; концептуальна опозиційність імпресіоністів до будь-яких схем, правил і доктрин у мистецтві; чинники ідеологічного характеру тощо. З’ясовуються причини перехідності світоглядно-філософського базису імпресіонізму від раціоналістичного позитивізму до ірраціональних течій “філософії життя”. Історичні обставини, пов’язані з численними гуманітарними катастрофами на зламі віку – війнами та революціями – спричинили зневіру людей у раціоналістичні принципи філософії позитивізму. Однак зазначені зміни відбувалися не одномоментно. Тому ще й на початку ХХ століття філософія позитивізму зберігала свій вплив на духовне життя людства, а окремі положення її доктрини навіть адаптувалися й розвинулися в нових філософських системах. Це й зумовило перехідний характер філософського базису імпресіонізму. Немає сумніву, що особливості світоглядно-філософської основи імпресіонізму мали безпосередній уплив на перехідний (від реалістичного до модерністського типу творчості) характер його поетикальної системи. Відтак імпресіонізм – це своєрідний міст, який розділяє і водночас об’єднує традиційні ідейно-естетичні системи й новаторські пошуки кінця ХІХ століття. І в генетичному, і в типологічному аспекті напрям знаходиться на перетині двох типів творчості: реалістичного та модерністського. Водночас саме ця обставина й забезпечує ідейно-естетичну значущість і поетикальну своєрідність імпресіонізму. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | ДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника" | uk_UA |
dc.subject | імпресіонізм | uk_UA |
dc.subject | літературознавство | uk_UA |
dc.subject | позитивізм | uk_UA |
dc.subject | “філософія життя” | uk_UA |
dc.title | Мерехтлива філософія імпресіонізму | uk_UA |
dc.title.alternative | The Flickering Philosophy of Impressionism: a Literary-Critical Perspective | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Т. 7, № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
4868-Текст статті-11001-1-10-20210314.pdf | 588.11 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.