Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/7507
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorКарась, Ганна Василівна-
dc.date.accessioned2020-05-26T07:42:56Z-
dc.date.available2020-05-26T07:42:56Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationКарась Г. Хорова обробка народної пісні у творчості Михайла Гайворонського.Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво: зб. наук. праць. Вип. 1. Київ: Вид. центр КНУКіМ, 2018. С. 47-62.uk_UA
dc.identifier.issn2616-7581 (Print); 2617-4030 (Online)-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/7507-
dc.description.abstractСтаття присвячена жанру хорової обробки народної пісні у творчості українського композитора Михайла Гайворонського (1892–1949 рр.). Актуальність дослідження зумовлена зростанням уваги мистецтвознавців, фольклористів та хорових диригентів до малознаного в Україні доробку композиторів діаспори. Мета статті: привернути увагу та актуалізувати творчу спадщину Михайла Гайворонського, як одного з яскравих представників українського зарубіжжя у США. Дослідженню творчості композитора присвячували свої розвідки музикознавці діаспори (Василь Витвицький, Роман Придаткевич, Антін Рудницький, Федір Стешко) та України (Борис Кудрик, Ксеня Колесса). Підкреслено, що підґрунтям для праці Михайла Гайворонського в означеному напрямку слугували фольклористичні праці відомих етномузикологів, фольклорні збірники та листування із відомими знавцями народної музичної творчості. Композитор опрацьовував фольклорні зразки представників різних етнографічних регіонів України, а також слов’янських народів (білоруського, хорватського), народів Америки та Канади. Новаторство Михайла Гайворонського у жанрі обробки народної пісні для хору проявлялося в утвердженні хорового циклу; першості в опрацюванні гуцульського фольклору; застосуванні засобів звукозображальності (наслідування церковних дзвонів у коляді); розвитку українського національного музичного стилю; формуванні індивідуального оригінального композиторського стилю; гармонізації новотворів ХХ століття – стрілецьких пісень. Високий мистецький рівень обробок Михайла Гайворонського засвідчує їх актуалізація у виконавській практиці українських та білоруських хорових колективів, публікація у зарубіжних хрестоматійних збірниках. Підкреслено еволюційний розвиток Михайла Гайворонського-композитора: від простих гармонізацій – до оригінальних барвистих обробок зрілого періоду, вагомість його творчого внеску у скарбницю української хорової музики.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.publisherКиївський національний університет культури і мистецтвuk_UA
dc.subjectнародна пісня, хорова обробка, фольклор, композитор, Михайло Гайворонський.uk_UA
dc.titleХорова обробка народної пісні у творчості Михайла Гайворонськогоuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті та тези (ННІМ)



Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.