Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/5380
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСмушак, Тетяна Володимирівна-
dc.date.accessioned2020-04-15T13:21:05Z-
dc.date.available2020-04-15T13:21:05Z-
dc.date.issued2019-
dc.identifier.citationСмушак Т. В. Роль та функції порівнянь у новелах Ірен Немировськи “Глядач”, “Через обставини”. Закарпатські філологічні студії. Ужгород, 2019. Вип. 11 (Т. 2). С. 128–131.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/5380-
dc.description.abstractСтаттю присвячено дослідженню ролі та функцій порівнянь у новелах французької письменниці Ірен Немировськи. Порівняльні конструкції у новелах Ірен Немировськи «Глядач» (“Spectateur”), «Через обставини» (“En raison des circonstances”) досі не були предметом наукових роздумів. Доведено, проте, що саме порівняння у цих новелах є одними із найуживаніших стилістичних тропів. Порівняння виступають важливим елементом у формуванні художньо-образної системи творів, втіленні авторських задумів, ідей. Ірен Немировськи ними послуговується, щоб зображати історичне минуле, описувати окремі місця, ситуації, характеризувати героїв, передавати їхні настрої, почуття, емоції. Загалом виділено такі основні функції порівнянь у досліджуваних творах: емоційно-оцінна, образотворча, експресивна, відображальна, естетична, описова. Порівняльні конструкції є індивідуально-авторськими, оригінальними. Вони збуджують у читача емоційне ставлення до теми, навіюють певні думки та емоції, допомагають виокремити в зображуваному характері чи явищі потрібну рису, якість. Порівняння відзначаються своєю наочністю, мальовничістю, емоційним змістом. Ірен Немировськи творить здебільшого розгорнуті (поширені) порівняння, тобто розкриває ознаки предметів та явищ у розвиненій формі. Крім смислової інформації, в них обов’язково наявний і так званий модальний компонент, інформація естетична. Порівняння виконують естетичну функцію, прикрашають мову новел «Глядач», «Через обставини». Відзначено, зокрема, що складовими компонентами порівнянь у новелах «Глядач», «Через обставини» часто є природні істоти (птахи, риби, тварини). Це вказує, безумовно, на особливість світобачення і світосприйняття французької авторки, її духовний, можливо, підсвідомий зв’язок із живою природою. Підкреслено також, що реальне історичне тло (початок Другої світової війни), справжні топоси (Франція, Париж) є невід’ємними складовими частинами новелістичної творчості французької авторки. Проведене дослідження посприяло глибшому розумінню творчого доробку Ірен Немировськи, виявленню нерозкритих досі граней її внутрішнього світу, усвідомленню непересічності її стилю та творчої майстерності.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.relation.ispartofseriesВип. 11 (Т. 2);-
dc.subjectпорівняння, порівняльна конструкція, троп, роль, функціяuk_UA
dc.titleРоль та функції порівнянь у новелах Ірен Немировськи “Глядач”, “Через обставини”uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:Статті та тези (ФІМ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
25.pdf378.07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.