Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/2253
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Карась, Ганна Василівна | - |
dc.date.accessioned | 2020-03-25T17:24:24Z | - |
dc.date.available | 2020-03-25T17:24:24Z | - |
dc.date.issued | 2019 | - |
dc.identifier.citation | Карась Г. Етос і ерос життєтворчості Миколи Лисенка // Вісник Київського національного університету культури і мистецтв. Серія: Музичне мистецтво. 2019. Т. 2. № 2. С.126–139. | uk_UA |
dc.identifier.issn | 2616-7581 (Print); 2617-4030 (Online) | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/2253 | - |
dc.description.abstract | Психологічне джерело людської діяльності заховане в людській природі. Вартості життя, на які спираються життєствердження і життєтворчість особистості, проявляються в естетичній та етичній сферах. У сфері естетичній – це переживання краси й величі, у сфері етичній – це любов, вірність, самовідданість і життєрадісність, передумовою яких є активна настанова людини. Отож, етос перебуває у тісному взаємозв’язку з еросом. Останній використовується у статті у значенні сильного, пристрасного ЕСТЕТИЧНОГО (а не фізіологічного або психо-фізіологічного) почуття. Мета роботи – дослідити взаємопов’язаність етосу і еросу у життєдіяльності видатного діяча української музичної культури Миколи Віталійовича Лисенка (1842–1912). Методологія дослідження полягає у поєднанні культурно-історичного методу (висвітлення життя і творчості композитора крізь призму естетичної та етичної сфер), методу аналізу наукової літератури з проблеми (для виявлення ступеня її розробленості та перспективи подальших розвідок), епістологічного аналізу та методів персонології (біографічного та культурно-психологічної реконструкції). Наукова новизна статті зумовлена тим, що вперше духовний світ М. Лисенка, в якому органічно взаємодіяли етос і ерос, осмислюється як чинник, що мав глибокий вплив на його музичну творчість. Це, зокрема, знайшло втілення у вокальних творах (солоспівах), які складають золотий фонд українського музичного мистецтва. Висновки. У запропонованій дослідницькій роботі привернена уваги до особистого життя композитора, його ціннісних орієнтацій та емоційних станів, зокрема до почуття любові до жінки. Результати дослідження дають змогу переосмислити надбання національної музичної культури у контексті проблеми особистості. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Київський національний університет культури і мистецтв | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | DOI: 10.31866/2616-7581.2.2.2019.187437; | - |
dc.subject | етос; ерос; життєдіяльність; вокальні твори; українська музична культура; Микола Лисенко | uk_UA |
dc.title | Етос і ерос життєтворчості Миколи Лисенка | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Статті та тези (ННІМ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Карась Г. Етос і ерос життєтворчості Миколи Лисенка.pdf | 231.58 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.