Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/17923
Title: | Фактори жанрового міксту та хорової сонорики у втіленні образності світських творів В. Степурка |
Other Titles: | Factors of genre mix and choral sound in the embodiment of the imagery of V. Stepurka's secular works |
Authors: | Бардашевська, Ярослава Миколаївна |
Keywords: | жанрове моделювання образно-семантичні засади хорова композиція драматургія стилістичні особливості |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Київ: ІДЕЯ-ПРИНТ |
Citation: | Бардашевська Я. М. Фактори жанрового міксту та хорової сонорики у втіленні образності світських творів В. Степурка. Вісник Національної академії керівних кадрів культури і мистецтв : наук. журнал. Київ: ІДЕЯ-ПРИНТ, 2019. № 4. С. 79–84. |
Abstract: | Метою роботи є визначення жанрових та стилістичних особливостей зразків зі сфери світського мистецтва та виявлення самобутніх ракурсів у трактуванні звукової матерії на основі аналізу музичних змістів та образів світських акапельних хорових творів В. Степурка. Методологія. Оскільки дослідження стосується однієї галузі творчості одного митця, в роботі використано методологію персонологічних досліджень, зокрема – біографічний, герменевтичний, феноменологічний методи для виявлення базових установок та їх розвитку в творчості композитора. Також застосовано методи, розроблені в галузях мистецтвознавства і культурології: стилістичний у щільному зв’язку з аналітично-структурним, метод цілісного аналізу, хорознавчий, за допомогою якого вивчаються питання хорової тембральності й сонористики як важливих чинників драматургії хорових композицій. Наукова новизна роботи полягає у окресленні концепцій світських хорових творів В. Степурка, та на цьому ґрунті – жанрових пріоритетів цієї сфери творчості. Характеристика індивідуального хорового стилю композитора, який простежується у світських хорових композиціях, дозволяє осмислити специфіку входження його творів в сучасне українське мистецтво та сприяє формуванню цілісної картини сучасної української музики. Висновки. Митець застосовує численні стилістичні прийоми з арсеналу різних історичних періодів і стилів, що забезпечує свободу для втілення задумів у руслі жанрового моделювання. А підхід до можливостей використання модусів звуку поза вербально-поетичною основою, з одного боку, виявляє дієвість типової для ХХ ст. тенденції до симфонізації вокально-хорових засобів, з другого – новітньої ідеї можливості втілення загальних законів буття шляхом пошуку своєрідної еквівалентності їм звукового матеріалу. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/17923 |
Appears in Collections: | Статті та тези (ННІМ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Стаття в вісник Академії керівних кадрів (Бардашевська Я.М.).pdf | 611.8 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.