Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/16628
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Лях, Тетяна Олегівна | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-14T07:03:31Z | - |
dc.date.available | 2023-06-14T07:03:31Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Лях Т. О. Художня антропологія Марка Черемшини: метафізичний горизонт людини і світу / Т. О. Лях // Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово. – 2022. – № 17(65). – С. 318-330. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/16628 | - |
dc.description.abstract | Український літературний процес кінця ХІХ – початку ХХ століть значну роль відводив людині, котра прагне віднайти себе у світі. Митці відображали як реалії життя людини, її психологічні стани за певних обставин, так і внутрішнє єство, почуття та настрій персонажа, що було ознакою модернізму. Творчість Марка Черемшини формувалася під впливом сучасних йому культурно-історичних умов, європейської філософії. Актуальність дослідження зумовлена тим, що виникає потреба вивчення художньої антропології письменника у зв’язку з його власним філософським розумінням існування людини у світі. Варто зосередити увагу на філософському аспекті художньої антропології письменника, котрий інтерпретує особистість як суб’єкт, який сприймає і бачить світ метафізично, що є метою пропонованої статті. У дослідженні використано естетичний, психоаналітичний, герменевтичний методи. З’ясовано, що Марко Черемшина зображує світ і людину в ньому метафізично, акцентуючи на несвідомому персонажів, їх внутрішньому єстві, часто ставить їх в екзистенційні межові ситуації. Такому підходу автора до творення художньої антропології сприяли як модерністська рецепція фольклорно-міфологічних образів та мотивів, так і новітні напрямки європейської філософії, зокрема філософія життя Ф. Ніцше. Доведено, що одним із маркерів художньої антропології Марка Черемшини є вітаїстичний мотив повноти людського життя, любові, що виявився у збірці новел «Парасочка». Аналіз художньої антропології письменника допомагає глибше зрозуміти невичерпний феномен його творчості. Дослідження доповнює уявлення про особливий філософічний тип мислення Марка Черемшини, накреслює подальші аспекти вивчення його новелістики в руслі міждисциплінарних досліджень. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | художня антропологія | uk_UA |
dc.subject | метафізичний горизонт | uk_UA |
dc.subject | модернізм | uk_UA |
dc.subject | новела | uk_UA |
dc.subject | характер | uk_UA |
dc.subject | символ | uk_UA |
dc.subject | хронотоп | uk_UA |
dc.subject | Марко Черемшина | uk_UA |
dc.title | Художня антропологія Марка Черемшини: метафізичний горизонт людини і світу | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 17 (65). Слово |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
document.pdf | 320.21 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.