Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/16474
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Карбашевська, Оксана Василівна | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-31T08:39:40Z | - |
dc.date.available | 2023-05-31T08:39:40Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Карбашевська О. В. Пейзажні та предметно-речові деталі у новелах Василя Стефаника та їх англомовний переклад / О. В. Карбашевська // Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово. – 2022. – № 16(63). – С. 304-322. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/16474 | - |
dc.description.abstract | Метою статті є спроба літературознавчого аналізу персоніфікованих пейзажних та предметно-речових деталей у новелі В. Стефаника «Синя книжечка», а також перекладознавчого аналізу передачі Д. Гусаром-Струком відповідних текстових фраґментів англійською мовою. У результаті дослідження зроблено висновки про те, що творча самобутність В. Стефаника знайшла свій вияв і у пейзажно-предметній своєрідності його новел. Для покутського письменника ‒ знавця людської душі, художня деталь виконувала другорядну, проте органічну та компенсаторну функцію у його малопрозових творах. Художня мова новел загалом, і твору «Синя книжечка» (1897) зокрема, свідчить про те, що уособлення належить до улюблених стилістичних засобів увиразнення творів письменника. У названій новелі персоніфіковані рослинний світ та предмети, створені людиною, постають в односторонньому діалозі головного героя Антона. Виокремлено п’ять фраґментів із персоніфікованими художніми деталями у новелі «Синя книжечка», що виконують такі функції, як змістова наповненість, психологізація та ліризація ситуації і постаті персонажа, а також сюжетотворення тощо. У друготоворі “The Blue Book” Д. Гусар-Струк зберіг ідейно-змістове наповнення новели та персоніфікований пейзажно-предметний простір змальованих подій, передав унікальну творчу манеру письменника. Перехід від ориґіналу до перекладу став можливим завдяки застосуванню 38 трансформацій, а також їх 6 комбінацій. Послаблення естетичного заряду перекладеного тексту відбулося при відтворенні інверсійних (4) та еліптичних (4) стилістичних фігур, етномаркованих одиниць (3), діалектизмів і покутської говірки (14), застарілих (2) та зменшувально-пестливих (1) слів ориґіналу. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | новела | uk_UA |
dc.subject | художня деталь | uk_UA |
dc.subject | пейзаж | uk_UA |
dc.subject | персонофікація | uk_UA |
dc.subject | функція | uk_UA |
dc.subject | переклад | uk_UA |
dc.subject | трансформація | uk_UA |
dc.title | Пейзажні та предметно-речові деталі у новелах Василя Стефаника та їх англомовний переклад | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 16 (63). Слово |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
document.pdf | 365.17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.