Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/16440
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМацевко-Бекерська, Лідія Василівна-
dc.date.accessioned2023-05-26T07:00:27Z-
dc.date.available2023-05-26T07:00:27Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationМацевко-Бекерська Л. В. Когнітивні маркери малої прози Василя Стефаника: художній наратив «простого тексту» / Л. В. Мацевко-Бекерська // Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово. – 2022. – № 16(63). – С. 197-207.uk_UA
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/16440-
dc.description.abstractМета. У статті крізь контекст формування принципів когнітивної наратології здійснена спроба (ново)(пере)прочитання окремих творів Василя Стефаника як чільного репрезентанта літературного канону, літературної класики, що становить центр новітньої парадигматики гуманітарного сенсотворення. Такий кут зору на новелістичну спадщину письменника цілковито зактуалізований, виходячи із завдань когнітивної наратології. Дослідницька методика. У статті використано наратологічний, психоаналітичний та біографічний методи вивчення творчості Василя Стефаника, засади рецептивної естетики, з'ясовано домінуючі маркери поетики новели письменника, зокрема ті, що безпосередньо зв'язані з оповідними формами викладу створеного ним художнього матеріалу. Результати дослідження. Аналіз окремих поетикальних засобів, що їх зчаста використовував у своїх новелах Василь Стефаник, дав можливість виявити у них закономірності розгортання когнітивного ланцюжка, у якому нанизування питань з подальшим окесленням горизонту відповідей суголосно із пошуком автором універсальних наративів у своїй новелістиці. Доведено, що художній світ Василя Стефаника можна, крім інших підходів, збагнути в призмі поєднання наративних та когнітивних стратегій викладу і сприймання. Наукова новизна полягає в тому, що в запропонованому дослідженні літературно-художня спадщина Василя Стефаника розглядається крізь призму когнітивної наратології так системно і комплексно, по суті, вперше, що стало одним із доволі ефективних способів пере(про)читання української літературної класики. Водночас у статті сформульовано нові питання і спроби (також уперше) віднайти у поетиці новел письменника нові, інакші, почасти й малопомітні відповіді, котрі є надзвичайно важливими й сутнісними у пізнанні людської психіки героїв прози Василя Стефаника, зрештою, в розумінні інтелектуально-емоційних перипетій, що неодмінно супроводжують читання його творів. Практичне значення. Отримані результати дослідження можуть бути використані під час викладання курсів української літератури в освітніх закладах, при вивченні творчості Василя Стефаника, художній світ якого показаний в призмі поєднання наративних та когнітивних стратегій викладу і сприймання, під час дослідження модерних способів прозописання в українській класичній літературі.uk_UA
dc.language.isouk_UAuk_UA
dc.subjectВасиль Стефаникuk_UA
dc.subjectнаративuk_UA
dc.subjectкогнітивний ланцюжокuk_UA
dc.subjectпсихологізмuk_UA
dc.subjectоб'єктиваціяuk_UA
dc.subjectрецептивні маркериuk_UA
dc.titleКогнітивні маркери малої прози Василя Стефаника: художній наратив «простого тексту»uk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 16 (63). Слово

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
document.pdf307.17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.