Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/16438
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Горболіс, Лариса Михайлівна | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-26T06:38:42Z | - |
dc.date.available | 2023-05-26T06:38:42Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Горболіс Л. М. Звукова парадигма новели Василя Стефаника «Камінний хрест» / Л. М. Горболіс // Прикарпатський вісник Наукового товариства імені Шевченка. Слово. – 2022. – № 16(63). – С. 179-186. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/16438 | - |
dc.description.abstract | Мета. У статті запропоновано новий погляд на організацію і структуру новели Василя Стефаника «Камінний хрест», що зумовлює з’ясування інтермедіального питання в аналізі відомого твору письменника: єдність словесної і звукової палітри в художньому тексті прози новеліста. Відтак метою статті є вивчення крізь призму однієї новели загальної тенденції творчості Василя Стефаника: синтезу літератури і мистецтва, дослідження методологічних підходів у трактуванні явищ інтермедійності в новелістиці класика нашого національного письменства. Дослідницька методика. Для аналізу використано синтез принципів і методів наукового дослідження, передовсім інтертекстуального, порівняльно-типологічного, інтермедійного, поетологічного та бографічного. Результати дослідження. Потрактування новели Василя Стефаника «Камінний хрест» крізь призму єдності в ній вербального та музично-звукових аспектів сприяє розумінню багатого смислами знаного твору письменника. Тому обраний поетичний аналіз кожної частини «Камінного хреста» є чи не найбільш прийнятним для дослідження текстової тяглості звуків і музики в загальній структурі новели. У процесі дослідження звукової парадигми твору Василя Стефаника доведено його новаторську сутність, стильову своєрідність, модерну поетику, що безумовно позначалися на влучності та потужній енергетиці його словесного оформлення. Наукова новизна. У дослідженні досягнуто нове прочитання тексту новели Василя Стефаника «Камінний хрест», уперше здійснено аналіз її звукового контуру, за допомогою якого розкодовано підтексти і приховані смисли твору. У такому новаторському підході запропоновано свіжий погляд на модерністські шукання українського автора: звук, музика, пісня, танець ідентифікують головного героя Івана Дідуха, загалом психологізують текст твору. Практичне значення. Одержані результати дослідження можуть бути використані у подальшому вивченні творчості Василя Стефаника з позицій сучасного літературознавства, зокрема запропонований інтерпретаційний підхід – один із сегментів поліаспектного потрактування глибокого за змістом твору, що став уже класичним як у сфері освіти, так і в наукових студіях нинішніх дослідників творчості Василя Стефаника. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | Василь Стефаник | uk_UA |
dc.subject | інтертекстуальність | uk_UA |
dc.subject | новела «Камінний хрест» | uk_UA |
dc.subject | викладовий принцип єдності словесного й інших видів мистецтва | uk_UA |
dc.subject | поетика | uk_UA |
dc.title | Звукова парадигма новели Василя Стефаника «Камінний хрест» | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 16 (63). Слово |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
document.pdf | 290.82 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.