Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/16351
Title: | Елементи гейміфікації у процесі україномовної підготовки фахівців педагогічної галузі |
Other Titles: | Gamification Elements in the Process of Ukrainian Language Training of Pedagogy Specialists |
Authors: | Гуменюк, Ірина Михайлівна |
Keywords: | гейміфікація компетентність методика навчання педагогічна галузь діджиталізація мотивація |
Issue Date: | 2023 |
Publisher: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Citation: | Гуменюк І. М. Елементи гейміфікації у процесі україномовної підготовки фахівців педагогічної галузі / І. М. Гуменюк // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2023. - Т. 10. - № 1. - С. 126-132. |
Abstract: | Стаття присвячена дослідженню проблеми застосування елементів гейміфікації у процесі підготовки майбутніх учителів початкових класів і вихователів закладів дошкільної освіти на прикладі методики навчання української мови за професійним спрямуванням. Обґрунтовано необхідність удосконалення методики навчання мови здобувачів освіти різних вікових категорій з урахуванням основних освітніх тенденцій і суспільних запитів. Відповідно до поставленої мети з’ясовано сутність поняття «гейміфікація» стосовно сучасної галузі освіти. Визначено особливості застосування гейміфікації у процесі підготовки студентів педагогічних закладів вищої освіти, що суттєво впливають на результативність навчання. Акцентовано, що зростання кількості ігрових засобів у методиці навчання української мови за професійним спрямуванням не завжди прямо пропорційне зростанню успішності. Оскільки гейміфікація неможлива без застосування інформаційно-комунікаційних технологій, необхідно враховувати чинник належного технологічного забезпечення. Віковий чинник виявляється більше в інформаційно-технологічних навиках і можливостях певних вікових груп, ніж у результативності виконаних завдань за умови безперешкодного володіння технологією. У процесі гейміфікації вагомий вплив має елемент новизни, темпорально-мотиваційна залежність інтересу виконавців від тривалості чи алгоритмізованості завдань. Психологічний чинник виявляється у гендерній площині, чим обґрунтовано неефективність застосування для жіночої аудиторії гейміфікації з елементами конкуренції або відкритим ранжуванням результатів. У контексті підготовки фахівців педагогічної галузі процес гейміфікації у вивченні певної дисципліни отримує двояке спрямування: підвищення мотивації, а отже, результативності навчання, формування необхідних компетентностей майбутніх педагогів; засвоєння виконаних гейміфікованих завдань як можливих способів і засобів навчання української мови для застосування у майбутній професійній діяльності. На основі аналізу інформаційного простору піднятої проблеми розроблено систему завдань з елементами гейміфікації, адаптовану до змісту навчальної дисципліни «Українська мова за професійним спрямуванням». |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/16351 |
Appears in Collections: | Т. 10, № 1 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6728-Текст статті-19758-2-10-20230421.pdf | 415.02 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.