Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/16315
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сабадуха, Володимир Олексійович | - |
dc.date.accessioned | 2023-05-05T08:34:42Z | - |
dc.date.available | 2023-05-05T08:34:42Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Сабадуха В. О. Російсько-українська війна в контексті теорії духовного розвитку людини / В. О. Сабадуха // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2022. - Т. 9. - № 2. - С. 87-94. | uk_UA |
dc.identifier.other | 10.15330/jpnu.9.2.87-94 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/16315 | - |
dc.description.abstract | Війну Росії проти України аналізують в глобальному, історичному, політичному, моральному аспектах, але вона має прихований філософський зміст. Війна наочно продемонструвала необхідність переосмислення філософських поглядів на проблему особистості. Це війна двох типів людини: знеособленої (тоталітарної) й особистості. Подібний висновок дозволяє зробити теорія духовного розвитку людини. Перший ступінь розвитку – ница, тілесна, природна людина, яка у своєму житті спонукається безпосередніми потребами і не виходить за їх межі. Другий – посередня людина, яка може бути освіченою, але, яка на перше місце ставить власну економічну, політичну, моральну, психологічну, світоглядну вигоду. Саме у християнській філософії з’являється поняття «особистість», і позначає воно людину, яка прагне духовного вдосконалення як для себе, так і для Іншого. Третій – зріла особистість, яка у своїй діяльності керується інтересами іншої людини, суспільства й держави. Четвертий – генії, спонукання яких сягають рівня масштабів людства. Цей підхід отримав назву елітарна концепція особистості. Теорія духовного розвитку доводить, що як у суспільному житті відбувається боротьба між знеособленим і особистісним, так і у внутрішньому світі людини відбувається ця боротьба. Конфлікт знеособленого й особистісного у російсько-українській війні досяг міждержавного рівня. Для перемоги особистісного над знеособленим військової перемоги недостатньо. Військова перемога має бути доповнена висвітленням філософсько-антропологічної сутності цієї війни. Втіленням знеособленого начала є російська людина на чолі з Путіним, а взірцем особистісного начала постають українські воїни, волонтери, громадянське суспільство. Сформульовано вимоги, які сприятимуть духовному очищенню української нації від знеособлених цінностей. Має бути сформульована українська національна ідея та національна ідеологія; держава має піклуватися про формування критичної маси особистостей. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника | uk_UA |
dc.subject | особистість | uk_UA |
dc.subject | залежна людина | uk_UA |
dc.subject | посередня людина | uk_UA |
dc.subject | національна ідеологія | uk_UA |
dc.subject | українська національна ідея | uk_UA |
dc.title | Російсько-українська війна в контексті теорії духовного розвитку людини | uk_UA |
dc.title.alternative | Russian-Ukrainian War in the Context of the Theory of Human Spiritual Development | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Т. 9, № 2 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6755-Текст статті-19796-1-10-20230419.pdf | 552.04 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.