Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/15447
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Дяків, Марія Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Дяків, Олена Василівна | - |
dc.date.accessioned | 2023-03-02T08:26:51Z | - |
dc.date.available | 2023-03-02T08:26:51Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Дяків М. В. Постмодерністичні зрізи “Станіславівського феномену”. Андеграудне мистецтво / М. В. Дяків, О. В. Дяків // Вісник науки та освіти. - 2022. - № 5 (5). - С. 77-89. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/15447 | - |
dc.description.abstract | На тлі сучасних світових культурно-мистецьких процесів, творче середовище міста Івано-Франківська виділяється митцями з “авторською харизмою”. Значною подією, яка вплинула на формування сучасного образотворчого мистецтва краю, було проголошення незалежності України і разом з цим відкриття кордонів для безперешкодного виїзду митців в країни ближнього зарубіжжя. Посилились процеси андеграудної культури, альтернативної до офіційної, позначеної творчістю осіб, які суперечили естетиці минулого. Розпочинаючи з 1991 р. відбувається процес “суверенітету” мистецтва від традиційної форми соцреалістичних зображень до модерністичних експериментів освоєних, через програми художників-модерністів заходу. Першопрохідцями, які “кинулись наздоганяти втрачене”, була група однодумців – Михайло Вітушинський, Микола Яковина, Ігор Панчишин, Павло Дроб’як, за ініціативи яких в 1989 році в Івано-Франківську було започатковано і п’ять разів поспіль проведено міжнародну бієнале “Імпреза”. До них приєднались такі ж творці нової мистецької парадигми, як Миросла Яремак, Анатолій Звіжинський, Юрій Іздрик, які відкривали можливості аналітичного та критичного мишлення в свої творах. Можна з впевненістю стверджувати про традицію, що бере свій початок від Венеційської бієнале (1895 р.), за прикладом якої доволі амбітні митці Івано-Франківська створили прототип мистецьких заходів, представляючи таким чином свою творчу позицію. Для невеличкого містечка Західної України – це стало явищем, глядачу пропонувались подекуди шокуючи форми візуальних інсталяцій, фото, живопис, графіка, скульптура тощо. У 1980-х рр. відбулася своєрідна інтеграція західного мистецтва із українським – образотворче мистецтво Івано-Франківська наповнилось постмодерністичними ідеями та новітніми формами візуалізації. Кінець століття став для митців Івано-Франківська періодом початку розвитку в напрямі світових художніх тенденцій, входженням та презентацією творчих досягнень маргінальної культури (постомодернізм), яка знаходилась на межі різних культурних епох. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.subject | культурно-мистецькі процеси | uk_UA |
dc.subject | бієнале | uk_UA |
dc.subject | андеграудна культура | uk_UA |
dc.subject | візуальна інсталяція | uk_UA |
dc.subject | фотографія | uk_UA |
dc.subject | живопис | uk_UA |
dc.subject | графіка | uk_UA |
dc.subject | скульптура | uk_UA |
dc.title | Постмодерністичні зрізи “Станіславівського феномену”. Андеграудне мистецтво | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | Статті та тези (ННІМ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Дяків М_Дяків О _Постмодерністичні зрізи станіславівського феномену.pdf | 290.92 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.