Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/12656
Title: | Про сіль, зорі та сокиру (поетичний триптих 1921 року Ніколоза Міцишвілі – Анни Ахматової-Горенко – Осипа Мандельштама) |
Other Titles: | ABOUT SALT, STARS AND AN AXE(POETIC TRIPTYCH OF 1921 BY NICOLOZ MITSISHVILI–ANNA AKHMATOVA-GORENKO–OSIP MANDELSHTAM) |
Authors: | Казарін, Володимир Павлович Новікова, Марія Олексіївна Кушка, Беата Густавівна |
Keywords: | Ніколоз Міцишвілі Анна Ахматова-Горенко Осип Мандельштам поетичний триптих (1921) нова поетика нового духовного та соціального світу |
Issue Date: | 2022 |
Publisher: | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Citation: | Казарін В. П., Новікова М. О., Кушка Б. Г. Про сіль, зорі та сокиру (поетичний триптих 1921 року Ніколоза Міцишвілі – Анни Ахматової-Горенко – Осипа Мандельштама) // Cултанівські читання. - 2022. - №11. - С. 31-50. |
Abstract: | Мета.Здійснити порівняльний аналіз недостатньо вивченого вірша грузинського поета Ніколоза Міцишвілі «Прощання» (рос. «Прощание», 1921, березень), перекладений російською Осипом Мандель-штамом того ж року, вірша самого Осипа Мандельштама «Умывался ночью на дворе...»(1921, вересень-жовтень) й етюду Анни Ахматової-Горенко «Страх, во тьме перебирая вещи...»(1921, 27–28 серпня). Дослідницька методика.Компаративний аналіз на основі багаторівневого історико-літературного ко-ментування тексту. Результати. З’ясовано, що вірші «Прощання» Н.Міцишвілі, «Умывался ночью на дворе...»О.Мандельштама та «Страх, во тьме перебирая вещи...»А.Ахматової-Горенко об’єктивно утворюють ліричний цикл, контекст якого має вагоме значення для сприймання кожного з його поезій-компонентів. Наукова новизна.Вірші «Прощання» Н.Міцишвілі, «Умывался ночью на дворе...»О.Мандельштама та «Страх, во тьме перебирая вещи...»А.Ахматової-Горенковперше проаналізовані як ліричний диптих. Ці три твори поєднує єдина образність та єдиний пошук нової поетики для зображення суворого і страшного світу, що заявив про себе. Ретельний розгляд асоціативних зон у трьох поетів, їхнього «фізичного» та «метафізичного» світу суттєво уточнює духовне, етичне й історичне ставлення даної тріади до нової пост-революційної дійсності, що почала формуватися з 1918 року. Практичне значення.Результати дослідження стимулюють подальше студіювання творчості вказаних поетів в конкретно-історичній площині. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/12656 |
Appears in Collections: | № 11 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
5967-Текст статті-16703-1-10-20220607.pdf | 425.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.