Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/12226
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМалменвалл, Симон-
dc.date.accessioned2022-05-04T11:11:51Z-
dc.date.available2022-05-04T11:11:51Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationМалменвалл С. Літературно-богословська довідка проповіді про закон і благодать / С. Малменвалл // Науковий і культурно-просвітній краєзнавчий часопис "Галичина". - 2021. - № 34. - С. 178-192.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/gal.34.178-192-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/12226-
dc.description.abstractВказана стаття розкриває літературне і богословське тло Слова про закон і благодать знаменитої проповіді Іларіона (майбутнього) Київського митрополита, складеної у середині ХІ сто­ліття. Автор статті приділяє увагу також можливим патристичним взірцям для богословського та патріотичного осмислення Іларіоном нещодавньої східнослов’янської історії у світлі офіційного сприйняття християнства при дворі київського князя Володимира Святославовича. Головною рисою згаданої (само)свідомості, пов’язаної з концепцією історії, як історії спасіння, є ігнорування політичної та культурної переваги Східної Римської (Візантійської) імперії зі столицею у Константинополі і, вод­ночас, підкреслювання Божої справедливості, котра дає свою благодать усім народам без різниці, що призводить до переконання про однаковість їхнього духовного рівня. Таке розмірковування не було особ­ливістю давньоруської культури, а складало частину значного ширшого явища, визначеного апологе­тичним відчуттям, властивим усій релігійно-літературній традиції ортодоксальних (право­славних) християн упродовж Х–XVI ст. Створюючи богословське виправдання історичного значення Русі зі сто­лицею в Києві, Іларіон запозичує патристичні взірці зі Східної Римської (Візантійської) імперії, зокрема щодо пояснення (без)перервності між законом старозавітного пророка Мойсея і милосердям Христа, де, насамперед, спостерігається чітке наслідування творів Отця Церкви Григорія Богослова та константинопольського патріарха Никифора І, або ж сприйняття державного утво­рення на чолі із християнським володарем, де, переважно, можна впізнати вплив на конструкцію Іла­ріона текстів одного із перших істориків християнської Церкви – Євсевія Кесарійського.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherДНВЗ "Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника"uk_UA
dc.subjectлітература Русіuk_UA
dc.subjectісторія спасінняuk_UA
dc.subjectпа­т­рис­тичні взірціuk_UA
dc.subjectІларіонuk_UA
dc.titleЛітературно-богословська довідка проповіді про закон і благодатьuk_UA
dc.title.alternativeLiterary and theological background of the sermon on law and graceuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 34

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
5549-Текст статті-14534-1-10-20211218.pdf483.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.