Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/10049
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Марчук, Тетяна Любомирівна | - |
dc.date.accessioned | 2021-06-02T11:55:21Z | - |
dc.date.available | 2021-06-02T11:55:21Z | - |
dc.date.issued | 2016 | - |
dc.identifier.citation | Марчук Т. Л. Образно-смислові домінанти драматургії М. Куліша та Ю. О’Ніла у координатах часопросторового виміру // Султанівські читання: зб. статей. Івано-Франківськ, 2016. № 5. С. 136–144. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/10049 | - |
dc.description.abstract | У статті розглядається просторова семантика драм «Патетична соната» М.Куліша та «Волохата мавпа» Ю.О’Ніла. Мета дослідження –здійснити порівняльний аналіз часопросторових маркерів драм крізь призму бінарної опозиції «свій/чужий». Дослідницька методика. В основу дослідження покладено порівняльно-типологічний підхід, який забезпечив виявлення відповідностей і відмінностей образно-смислогвого вираження часопросторової організації п’єс українського та американського драматургів. Результати. Диференційним маркером аналізу просторової семантики окреслених драм обрано бінарну опозицію «свій / чужий», що дало змогу проілюструвати характерно-поведінкомі зміни героїв в контексті їх просторових переміщень.У статті доведено, що Ілько з «Патетичної сонати», як і Янк з «Волохатої мавпи», опинившись у вирі суспільно-політичних процесів, прийняли за «свій»простір, який був для них згубним, що є свідченням песимістично-трагічної установки українського та американського драматургів. Висновано, що драматурги творять внутрішній світ героїв в типологічно спорідненій морально-психолонгічній парадигмі, з акцентуацією у М.Куліша на політичному, а в Ю.О’Ніла на соціальному аспектах. Наукова новизна. Незважаючи на існуючі на сьогодні ґрунтовні дослідження драматургії М.Куліша (Л.Залеська-Онишкевич, М.Кореневич,І.Лисенко, В.Працьовитий, Т.Свербілова, Л.Скорина, С.Хороб та інші) та Ю. О’Ніла (С.Джебраїлова, М.Коренева, Н.Кутеєва, С.Пінаєв та ін.), досі не створено спеціальних студій присвячених часопросторовій організації п’єс «Патетична соната» та «Волохата мавпа». У представленій статті хронотоп вказаних творів вперше розглядається у порівняльно-типологічному аспекті, що сприяє увиразненню спільних і своєрідних рис драматургічної манери українського та американського авторів. Практичне значення. Результати дослідження вказують на широку просторову семантику аналізованих драм і залишають значний простір для подальших літературознавчих студій. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Симфонія форте | uk_UA |
dc.subject | хронопоп | uk_UA |
dc.subject | бінарна опозиція «свій/чужий» | uk_UA |
dc.subject | топос дому | uk_UA |
dc.subject | локус вулиці | uk_UA |
dc.title | Образно-смислові домінанти драматургії М. Куліша та Ю. О’Ніла у координатах часопросторового виміру | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Appears in Collections: | № 5 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
3832-Article Text-8026-1-10-20200531.pdf | 597.35 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.